Bemærk hvordan rygmusklerne bliver lange og svage af denne kropsholdning (A) og hvordan det direkte er med til at forårsage den sammenfaldne forside (B).

Bemærk hvordan rygmusklerne bliver lange og svage af denne kropsholdning (A) og hvordan det direkte er med til at forårsage den sammenfaldne forside (B).

I et tidligere indlæg diskuterede vi hvordan en stram forside kan føre til en ludende kropsholdning i form af fremskudt hoved og hængende skuldre, og vi gav en god øvelse til at åbne brystkassen.

I dag vil vi se på, hvordan vi kan erhverve den styrke som skal til for at holde os naturligt ranke. Det handler nemlig ikke bare om at strække ud, men også om at styrke de rigtige muskler.

Når vi ender med en ludende kropsholdning, så er det ofte en konsekvens af en stram forside (B), men ofte hænger det også sammen med at hele bagkæden (rygmusklerne) i kroppen er blevet for lang og derfor også for svag (A). Når bagkæden ikke har den optimale styrke, så ender forsiden af kroppen ofte med at falde sammen, og så ender vi med den ludende kropsholdning.

I videoen nedenfor gennemgås en god øvelse til styrkelse af hele bagkæden (og ryggen i særdeleshed). Hvis du døjer med rygsmerter eller gerne vil forbedre din kropsholdning, så skulle du nok tage og kigge med her!

 

 

 

Du kan finde flere øvelser på vores video-sektion.

Skriv endelig en kommentar i feltet nedenfor og lad os vide hvordan øvelsen var for dig. Hvis du kunne lide denne video, så giv os et synes om og del endelig med venner og bekendte.

Hvis du gerne vil forblive opdateret på lignende blogindlæg, så følg os på bloggen eller giv os et like på vores Facebook side.

8 enkle trin til smertefri nakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få øvelserne med det samme, så du kan gå i gang allerede i dag

Tak for din tilmelding! Du skal først bekræfte din tilmelding for at få øvelserne. Tjek din SPAM hvis du ikke kan finde vores email.

Pin It on Pinterest